מאמרים

כאן תוכלו למצוא מידע מקצועי משכנתאות, ריביות, הלוואות ועוד

תמונה שאלות ותשובות לקהילה הלה"טבית

שאלות ותשובות לקהילה הלה"טבית

אני מגיע עם ניסיון רב  כ יועץ משכנתאות ,יועץ מימוני , וגיוס אשראי בעל ותק של 8 שנים בענף הפיננסים , עם המון ניסיון אישי בליווי זוגות מהקהילה הלטבית חד מיניים , רווקים , זוגות נשואים כל כל הקהילה עצמה ...
תמונה מה ההבדל בין ריבית קבועה לריבית משתנה

מה ההבדל בין ריבית קבועה לריבית משתנה?

בעת קביעת מסלול משכנתא בריבית משתנה צמודה למדד, חשוב לנהל משא ומתן מול הבנק אודות גובה הריבית הבסיסית ומועדי השינוי שלה. בעיקרון, ככל שמרווחי השינוי בריבית גדולים יותר כך קטן הסיכון במסלול זה. כמו כן, בשל מרכיב הסיכון ואי הוודאות שבמסלולים אלו, יש לדאוג לשילוב מושכל שלהם במרכיבי המשכנתא, ובמקרים של שינויים קיצוניים למחזר את המשכנתא.
תמונה סוגים עיקרים למסלולי המשכנתאות

סוגים עיקרים למסלולי המשכנתאות

לקיחת משכנתא היא עניין מסובך למדי ואחד מהנושאים שיש לתת עליהם את הדעת הוא נושא סוגי המסלולים שאנו משלבים בהלוואה אחת . יש סוגים רבים של מסלולים והריבית הינה פקטור שלאותו מסלול מומלץ להתייעץ עם יועץ משכנתאות מוסמך בעל ניסיון בתחום משכנתאות ובחירה נכונה וחכמה של מסלולי המשכנתא שלכם תחסוך לכם כסף רב.
תמונה שאלות ותשובות לקהילה הלה"טבית

סוגי הריביות למשכנתאות

לקיחת משכנתא היא עניין מסובך למדי ואחד מהנושאים שיש לתת עליהם את הדעת הוא נושא הריבית. יש סוגים רבים של ריבית משכנתאות ובחירה נכונה וחכמה של הריבית של המשכנתא שלכם תחסוך לכם כסף רב. אך אין זה עניין פשוט - על מנת לבחור את הריבית הנכונה (או את השילוב הנכון של כמה ריביות) חייבים להכיר את התחום ולדעת מהו מצב המשק בכל זמן נתון. בכתבה זו נסקור את סוגי הריביות העיקריים הקיימים בתחום זה.
ניהול נכסים פלוס

מחזור משכנתא מקצועי ומשתלם

מחירי הדיור במדינת ישראל מרקיעים שחקים, כך שבימינו כל אדם המעוניין לרכוש דירה חייב לקחת משכנתא. יתר על כן, רבים מקרב הלווים נאלצים ליטול משכנתא בתנאים שאינם עדיפים או נוחים עבורם. על כך נוספים שינויים במשק או במצב האישי, העלולים לגרום גם למשכנתא שהייתה טובה בזמנו להפוך לבלתי כדאית היום. לכן, חשוב לדעת שניתן לשנות את מסלול המשכנתא ולהיטיב את תנאיה באמצעות מחזורה.

יתרונות וחסרונות בריבית הפריים

כל מי שלקח משכנתא בריבית פריים בשנים האחרונות הרוויח מכיוון ששיעור ריבית הפריים ירד בצורה חדה בשנים האחרונות. באפריל 2009 הוריד הנגיד את ריבית הפריים ל - 2% וכך, כל מי שמשלם את המשכנתא שלו על סמך הריבית הזו הרוויח.
מחשבון משכנתא

מה ההבדל בין ריבית קבועה לריבית משתנה?

כאשר לוקחים משכנתא מהבנק, ההתלבטויות הן רבות ומגוונות. איזה סכום לקחת? לאיזו תקופה? מאיזה בנק? וכמובן - באיזה סוג ריבית. יש מספר סוגי ריבית שניתן לקחת הלוואה על בסיסן, אך אחת ההחלטות שיש לקחת לפני הכל היא - האם לקחת משכנתא עם ריבית קבועה או ריבית משתנה. לכל סוג ריבית יש יתרונות וחסרונות, עלים נדון בכתבה זו.
מחזור משכנתא

ההבדל בין ריבית פריים לריבית צמודת מדד

כל אחד שלוקח משכנתא, אחת מההתלבטויות העיקריות שלו הן - איזו סוג ריבית כדאי לקחת - ריבית פריים או ריבית צמודת מדד. יש יתרונות וחסרונות לכל סוג ריבית, ויש אף כאלה הממליצים לעשות שילוב בין שני הסוגים על מנת לפזר סיכונים. אז מה עדיף - ריבית פריים או ריבית צמודת מדד?
תמונה מה ההבדל בין ריבית קבועה לריבית משתנה

גם בקיבוץ יש משכנתא

כל עוד תהליך השיוך לא הסתיים, יהווה למעשה הקיבוץ מתווך בין הבנק ללווה באחת משתי דרכים, או על ידי שיעבוד כלל האדמות של הקיבוץ לבנק, או על ידי התחייבות לנטילת חובות הלווה במידה וזה יחליט לעזוב את הקיבוץ או לא יעמוד בהתחייבויותיו כלפי הבנקים. ובכך בא לציון גואל ולחברי הקיבוץ משכנתא וחלום ההתיישבות הכפרית שלא נס ליחו יכול להמשיך לקרום עור וגידים, לבנות ולהיבנות.

מדוע צריך ביטוח משכנתאות ?

את ביטוח החיים למשכנתא ניתן להשוות לביטוח ריסק, מאחר שהוא מעניק כיסוי להחזרי המשכנתא במקרה של מות אחד הלווים. ביטוח זה שניתן להחיל על לווה בודד או על בני זוג, מספק ערובה לבנק וגם סיוע ללווה באפשרו המשך של כיסוי ההלוואה לאחר קרות האסון. חשוב לדעת כי גובה הפרמיה משתנה בהתאם לנתוניהם האישיים של הלווים, כמו סכום ההלוואה, מסלול המשכנתא, גילם ומצבם הבריאותי של המבוטחים. כמו כן, תשלומי הביטוח צמודים לאלו של הלוואת המשכנתא, ולכן הם קטנים ככל שסכום ההחזר לבנק גדל.
תמונת רקע

איך ניתן לשמור על הבית למרות החובות?

מלבד האיום על ביתכם והשקעתכם, חשוב לדעת כי אי כיבוד ההחזר החודשי מלווה בעמלות שישפיעו על חשבון הבנק והמשכנתא. לכן, במידה שהינכם מצויים זה מכבר או עומדים בפני בעיית החזר, מוטב שתפנו לקבלת ייעוץ מקצועי מטעם גורם אובייקטיבי. חברת מימון פלוס מסייעת ללווים שנקלעו לקשיים להבין את האפשרויות העומדות בפניהם, ולבחור בדרך הנכונה והמשתלמת ביותר לכיבוד התשלומים ולשמירה על ביתם.